05 augusti 2007

5 augusti

Marymary!

Din avokado blev jättefin! Jag vet precis hur det känns. Jag började nästan gråta första gången jag beskar mina stora avocad
or. Stöveln var fin, jag har tänkt att man borde plantera i skor! Äpplet hade blivit stor. Jag har alltid tänkt att det känns som att äpple växer långsamt. Men din mormor kanske trollade lite med den.

Idag har jag haft roligt. Jag har varit i min mormors trädgård och skördat lite saker som jag planterade tidigare i sommar. Jag slängde ner några groddiga potatisar i hennes fantastiska land med fantastisk j
ord, och se vad som kom upp!



Kankse tio såna plantor.
Så fina! och så många! och titta på den stora! mumsimumsi!











Jag hittade nåt annat spännande, potatisplantor har bär! det måste ha varit dem folk på typ 1400-talet testade och blev förgiftade och inte trodde att potatis gick att äta. Undrar om man kan göra något med dem, avgifta dem på nåt sätt? de var rätt fina iallafall, jag sparade dem tills vidare.

Jag har samlat lite frön också, bla vallmo. Kan man så nu tror du eller ska jag vänta tills i vår?





Nu är det dags att sova, hård dag på jobbet, hård natt på fashing och lång dag i trädgården tar ut sin rätt. Och i morrn ska jag upp halv fem för att jobba. Hurra. Men potatis är ju kul iallafall.

Kram

Inga kommentarer: