03 augusti 2007

3 augusti (fast lite sent)

Hej Maryam.
Jättebra idé att chokladdoppa timjan och grejs Maryam. Jag ser fram emot det! Din krasse är fantastisk. Jag gillar verkligen den jag fick av dig, den har typ tusen blommor nu. Det är så fint hur de ligge
r på jorden. Hur plockar man fröna sen? frökapslarna sitter kvar efter att blomman blommat över eller? Jag ska prova att spraya.


Jag följer spänt mina paprikors fruktande. På den som har kommit längst börjar frukterna anta paprikaform nu.
Jag undrar så hur stora de kommer bli? jag läste nånstans att man ska nypa av toppskottet när man vill att paprikorna ska mogna, mycket spännande. Och vet du hur det är med det här med rött och grönt, är de samma planta men att de gröna inte är lika mogna?





Du kan få se mer av fruktprakten i mitt fönster! Det här är en skog!




Dreadlock holiday är klockren. Don't like Jamaica.. I love her. Ohyeah. Jag är trött. Vi borde skaffa ett bättre jobb. Jag skulle vilja spela in musik och pilla med växterna hela tiden.
Godnatt.
<3

Inga kommentarer: