18 april 2009

18 april


Hej Maryam!

Äntligen tillbaka!

Helt och hållet mitt fel/segande, men nu är det vår, och vill du så vill jag att brevväxtlingen ska vara igång igen!

Min paprika (som senast syntes på bild i inlägget från 28 oktober, då med två moget röda frukter) har varit med om en minst sagt omtumlande resa. Jag trodde att den hade dött, den tappade sina löv, vissnade ner mer och mer och såg till slut helt torr ut tills det bara var en pinne kvar, helt brun i toppen. Jag gjorde då ett sista desperat försök till återupplivning och klippte av stammen lite under den bruna änden lite ovanför den sista förgreningen. Den här paprikan har en genuin historia, den fyller tre år i sommar, och jag ville inte att den skulle dö.

På något mirakulöst sätt gaskade plantan upp sig, och en dag kom de första små gröna bladen. Nu står den i full blom, och en ny frukt tittar fram. Vilken solskenshistoria va?


Frukten ser lite knasig ut. Det ska bli kul att se hur den blir när den blir större.


Hur går det för dig, vad har du på gång?

kram
/Anna



Inga kommentarer: