09 mars 2008

8 mars

Hej Maryam!

Äntligen känns det som att vi går åt rätt håll på riktigt! Våren är i det närmaste kommen, och något annat som är kommet är....

våra fina frön från impecta!



Åh åh åh vad roligt det ska bli. Jag har sått fem djungelgurkefrön. På påsen stod det grobarhet 65%, jag har funderat en del på det. Om jag sår fem så borde iallafall lite mer än tre komma upp. Och djungelgurka är en sjukt stor växt, så har jag tre har jag en liten skog. Jag gillar det här:
"Lättodlad, med intensiv växtkraft. Ger mängder av 3 cm långa, grönt randfläckiga frukter."
Mycket spännande. Intensiv växtkraft. Hm. Ska bli intressant att se vad den hittar på.


I väntan på djungelgurka har jag sått smörgåskrasse. Jag sådde i förrgår, såhär ser de ut nu. DET kallar jag intensiv växtkraft!


Kram/Anna




Inga kommentarer: