21 januari 2008

21 januari.

Hej!
Vad sorgligt med din dödslista, men skönt att någonting av det andra är på rätt väg iallafall. Mina avocador börjar få nya skott! så fort det kommer en solig dag skjuter nya små skott fram, och idag såg jag att även min lilla blodgrapeplanta har följt deras exempel.

I mitt köksfönster har det
blommat körsbär de senaste dagarna. Jag tog in en kvist från mormors trädgård för nån månad sen, och nu har det varit fint med lite vårkänsla i fönstret. Vet du om det brukar bli rötter på kvistar om man sätter dem i vatten?

Här kommer en stämningsbild som jag har snott av min mamma. Hon passade på att föreviga sin lyckligt blommande hibiskus när hon lånade min kamera. Visst är den praktfull?

Åh Maryam. Hur ska vi göra för att det ska bli vår fortare?
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.pleaseplantthisbook.com/

:)